Maandagochtend lijkt altijd nog net iets zwaarder dan andere ochtenden. Je hebt een druk weekend gehad, gisteravond nog iets te lang series gekeken en je klok moet na een weekend uitslapen weer wennen aan de vroege ochtend. Maar de werkweek is begonnen en je moet toch echt weer aan de slag. Deze makkelijke tips helpen je om direct energie te krijgen.

business-woman-FEMFEM

Één kopje koffie

Houd het ’s ochtends bij één kopje koffie. Het is heel verleidelijk om achter elkaar koffie te drinken als je moe bent, maar dit zorgt ervoor dat je ’s middags een enorme dip krijgt. Houd het bij één kopje om je een energieboost te geven, dit werkt het beste.

Drink water

Hydratatie is heel belangrijk voor je energielevel. Zorg dus dat je elk uur een glas water drinkt om een dip te voorkomen. Je hersenen werken ook meteen een stuk beter, dus ben je scherper en helderder. Je huid krijgt ook een opkikker, dus je ziet er ook minder moe uit. Bovendien kun je dan elk uur even opstaan en je benen strekken waardoor je ook weer even wakker geschud wordt.

Snack gezonde proteïne

Eet gezonde snacks die vol zitten met proteïne. Denk bijvoorbeeld aan een crackertje met cottage cheese, een smoothie met chiazaadjes of een banaan met pindakaas.  Een handje amandelen geven je ook direct wat energie.

Gebruik een mist voor je gezicht

Een hydraterende mist voor je gezicht is een snelle manier om je gezicht even op te peppen. Het schud je wakker, geeft je huid een gezonde gloed en het ruikt lekker. Kies er een met kruiden of bloemenextract voor een extra boost.

Zet je work-out muziek op

Muziek heeft invloed op je humeur en kan je ontspannen of juist energie geven. Doe je koptelefoon dus op en draai muziek waar je energie van krijgt. Laat de Coffeehouse Playlist maar even voor wat het is, daar wordt je alleen maar rustiger van. Je hebt nu iets nodig wat je hartslag omhoog brengt en waarop je je voet niet stil kunt houden.

Dit is waarom de 5 uurs regel goed voor je carrière is