Wie veel in de sportschool te vinden is, zal merken dat met de groei van je spieren, je eetlust ook groeit. Echter, is het wel de bedoeling dat je dan voor de juiste voeding kiest. Wij selecteerden de beste tips zodat jij een verantwoorde snack kunt pakken. Onze spieren moeten gevoed worden. Wanneer dit niet gebeurt, gebruikt het lichaam de spieren zelf als ‘brandstof’. Het is daarom belangrijk dat de juiste voeding in het lichaam komt.

Snacktime

Niet bewust zijn van wat je eet, is een killer voor je dieet. Onderzoek wijst uit dat 40% van onze dagelijkse calorie inname komt van snacks en tussendoortjes. Zeg nou eerlijk, dat koekje dat je tussendoor pakt, tel je niet mee aan het eind van de dag. Heb je tussendoor honger gekregen? Eet een paar amandelen. Deze zitten vol met proteïne en gezonde vetten.

Pittig eten

Wanneer je vet wilt verbranden, is pittig eten een must. Een onderzoek van The Public Library of Science heeft aangetoond dat capsaïcine, de stof waarvan je tong gaat tintelen, je stofwisseling stimuleert. Hierdoor zal de vetverbranding een boost krijgen. Probeer daarom iets van een chili toe te voegen aan de maaltijd en geef je stofwisseling een boost.

Voor het sporten

Sporten op een lege maag is een no-go. Zorg daarom dat je voldoende brandstof in je lichaam hebt, zodat er niks meer heel blijft van het ijzer in de gym. Eet een uur of een half uur voordat je gaat sporten koolhydraten door middel van pasta of een boterham met een extra laag pindakaas. Deze zorgen dat je een energie boost krijgt.

Na het sporten

Eenmaal de work out gedaan te hebben, is het belangrijk dat je lichaam weer voorzien wordt van brandstof. Drink daarom een proteïne shake na de training. Deze geven snel voedingstoffen af aan de spieren, zodat ze sneller herstellen. Je kunt er ook voor kiezen om kwark of yoghurt met vers fruit te pakken.

In de de avond

Kies, wanneer je ’s avonds trek krijgt, voor een kiwi. Naast het feit dat kiwi’s rijk aan vitamines zijn, zorgen ze er ook nog eens voor dat je beter slaapt! Onderzoek wijst uit dat je tot wel 35% sneller in slaap valt. Bovendien zorgen kiwi’s ervoor dat jij beter in je slaapcyclus blijft. Win-win!

snacken-femfem

Geen zin om naar de gym te gaan? Deze full body work out is perfect om thuis te doen.