Vaak draagt je werk wel wat stress met zich mee. Dit kan vele redenen hebben, maar vaak heeft dit een hoop te maken met de manier van communiceren op het werk. Door een kleine aanpassing verminder je stress. Wij vertellen je hoe dat zit.

Businesswoman reading a document

Stoppen met ‘vaag’ doen

Je kent het gevoel vast wel als je een berichtje van je baas krijgt die je ‘dringend’ wil spreken. Je wordt meteen angstig en voelt je lichtelijk gestrest. Uiteindelijk blijkt dat je baas alleen maar je advies wilde hebben voor een nieuw idee. Dorie Clark van Harvard Business Review zegt dat we moeten stoppen met zo ‘vaag’ doen en het versturen van deze vage berichtjes. Wanneer iemand de volledige context van een situatie niet kent, worden vage berichtjes vaak verkeerd geïnterpreteerd en stapelen angsten en stress zich op. Sommige mensen versturen zulke vage berichtjes wanneer ze haast hebben. Ze beseffen zich niet wat voor impact ze op iemand kunnen hebben. Dus probeer zelf voortaan rekening te houden met de manier waarop jij met je collega’s communiceert.  Zo voorkom je een hoop stress en angstmomenten.

Lees hier waarom je stress ook kunt zien als een uitdaging.