Er is geen ontkomen meer aan: 13 Reasons Why is momenteel helemaal hot and happening. De Amerikaanse tienerdrama-serie staat nog maar sinds kort op Netflix, maar lijkt nu alle records al te breken. En dat is precies waarom het tijd wordt dat jij deze serie ook maar eens aan je lijstje gaat toevoegen.

Netflix-femfem-serie-13-reasons-why

In de serie wordt het verhaal verteld van Hannah Baker, een meisje dat net zelfmoord heeft gepleegd. Aan de hand van dertien tapes legt ze uit waarom ze zelfmoord heeft gepleegd. De mensen die haar gekwetst hebben krijgen cassettebandjes toegestuurd waarin ze verteld wat ze reden is van haar zelfmoord. Iedere tape geeft een reden en vormt een aflevering.

Populairder dan ooit

Volgens Twitter is het officieel de meest populaire serie van Netflix. Een recente studie van social media data door Fizziology onthulde iets bijzonders. Zo blijkt dat meer mensen hebben getweet over “13 reasons why” in de eerste week dat het werd uitgezonden dan iedere andere serie op Netflix. Volgens de studie waren er maar liefst 3,5 miljoen tweets over de serie. Dit was slechts een week na de première op 31 maart. De serie had al een grote aanhang voordat het überhaupt werd uitgezonden, dankzij een populaire jongvolwassen roman met dezelfde naam, geschreven door Jay Asher. Dat zou dus iets te maken kunnen hebben met het onmiddellijke succes van de serie. Maar het feit dat Selena Gomez de uitvoerende producent van de serie is, zou ook zeker meegespeeld kunnen hebben. Ze heeft zelfs matchende tatoeages laten zetten met twee leden van de cast, namelijk Jessica en Ryan, ter ere van de serie. De serie blijkt dus veel te betekenen voor Selena Gomez, maar ook zeker voor al die 3,5 miljoen mensen die er niet over uitgepraat lijken te raken. Reden genoeg dus om dit weekend eens lekker onder een dekentje te kruipen op bank en deze serie te gaan bingewatchen.

Wil je nog meer leuke Netflix series zien? Deze is zeker het kijken waard.