Een drankje verkeerd krijgen is vervelend - maar er een extra bedrag voor moeten betalen omdat je er iets van zegt? Dit bonnetje gaat viraal om een wel héél vreemde reden. Een bezoekje aan een lokale pizzeria in de VS liep voor een klant nét even anders dan verwacht. Toen ze in plaats van een Miller Lite een Bud Light kreeg geserveerd, leek het personeel het nog netjes op te lossen. Tot het bonnetje kwam. Daarop stond namelijk een mysterieuze toeslag van $5, omschreven als: “bt*ching fee.”
Een foutje... met een prijskaartje
Volgens het verhaal - dat inmiddels viraal is gegaan nadat het werd gedeeld door Instagram-account Pubity - had de serveerster de verkeerde drank al geopend toen ze het tafeltje naderde. Ze besloot de Bud Light dan maar gratis aan te bieden, en bracht daarna alsnog de bestelde Miller Lite.
De klant dacht er verder niet zoveel van, maar sprak het toch even uit richting het personeel - op vriendelijk verzoek van een vriendin die erbij was. "Er was eerlijk gezegd helemaal geen ‘b*tching’ bij betrokken”, schreef de klant later. “Ik heb alleen de fout benoemd.”
Internet: not amused
De bon, met de opvallende toeslag zwart-op-wit vermeld, verspreidt zich razendsnel online. En dat snappen we. Want een ‘b*tching fee’ voor een nette opmerking? Veel mensen vinden het totaal ongepast. “Klanten mogen toch gewoon
feedback geven?” klinkt het in de comments. En: “Wat als dit nu wél iemand raakt die zich al ongemakkelijk voelt om iets te zeggen?”
Grapje of niet?
De pizzeria heeft nog geen officiële reactie gegeven, dus het blijft gissen: was het een ongepaste grap van een medewerker of serieus beleid? Wat het ook was - de bon roept vragen op over hoe we omgaan met klantvriendelijkheid én met humor in de horeca.
Wat zouden jullie hiervan vinden?