Moeite met in slaap vallen, iedereen heeft hier wel eens langs van. Zo kun je er voor kiezen om dan naar een podcast te luisteren, maar denk ook even na over je voeding, want er zijn bepaalde dingen die je kan eten die helpen met in slaap vallen.

slapen eten FEM FEM

Melatonine is een hormoon wat invloed heeft op onze slaap-ritme. Het zorgt ervoor dat je beter in slaap valt en je lichaam kan ontspannen en kalmeren. Wanneer je moeite hebt met slapen dan kan je ervoor kiezen om een melatonine pilletje in te nemen, óf zorg dat je ’s avonds wat eet wat melatonine-rijk is. Bijvoorbeeld:

Kip

Kip blijkt dus te helpen tegen kalmering. Zo zit er een specifiek aminozuur in kip genaamd tryptofaan. Dat helpt je lichaam om serotonine te maken die vervolgens je lichaam helpt om dat om te zetten naar melatonine.

Pindakaas

Ook pindakaas kan helpen om beter in slaap te vallen. Hierin zit een bron van magnesium, wat helpt bij het overeenkomen met melatonine. Zo is niet alleen pindakaas goed, maar ook andere noten. Denk hier bijvoorbeeld aan amandelboter of paranoten.

Kersen

Lig je s’avonds alleen maar te draaien en ben je constant aan denken? Probeer dan eens om kersen in je routine te verwerken. Kersen kunnen je namelijk helpen om je wat rustiger te worden. Je kunt ze natuurlijk los eten, of verwerken in een smoothie. Denk bijvoorbeeld aan een smoothie met kersen, bananen en amandelmelk – lekker, gezond én helpt met slapen.

Pure chocola

Naast dat het eten van chocola goed is voor je huid helpt het dus ook bij slaapprobleem. Zo zit hier ook een hoge hoeveelheid aan magnesium in. Magnesium helpt niet alleen om je zenuwstelsel te kalmeren en dat je je spieren ontspant, maar speelt dus ook een enorme rol bij het regelen van de melatoninespiegel.

We hebben ook een aantal Netflix series de je wellicht kunnen helpen mocht het niet zo lukken met slapen