Ontbijten is heerlijk, maar de moeite die je ervoor moet doen is minder leuk. Daarom is het vinden van een gemakkelijk en gezond ontbijtje een must, zodat je er verder niet meer naar om hoeft te kijken. Volgens een Harvard-arts kan dít ontbijt met maar drie ingrediënten het verschil gaan maken voor jou.

ontbijt 3 ingredienten

Tijd besparen in de ochtend

’s Ochtends ontbijten is niet voor iedereen weggelegd. Er zijn mensen die meteen naar de koelkast lopen wanneer ze wakker worden, omdat ze echt niet anders kunnen dan eten. Er zijn ook mensen die juist helemaal niet aan eten moeten denken, wanneer ze wakker worden. Zij stellen het dan nog even uit of slaan zelf het ontbijt helemaal over. Dat is ook niet gek, want soms kan het voelen alsof je ontzettend lang bezig bent met dat ontbijt.

Je hebt voor allerlei heerlijke ontbijtjes heel veel ingrediënten nodig en het kost je ook nog eens veel tijd. Soms moet het de avond van tevoren al gemaakt worden of je moet er nog helemaal voor bakken of blenden. Dat is nogal wat om te doen in de ochtend, voordat je de deur uit moet.

Waarom is ontbijten belangrijk?

Ontbijten is in meerdere opzichten belangrijk om te doen. Sowieso heeft jouw lichaam natuurlijk energie nodig om goed op te starten. Die goede start kun je geven door gezond te ontbijten, want zo kan je lichaam genoeg voedingsstoffen uit het eten halen. Als je niet ontbijt, kan je het gevoel hebben dat je je veel minder energiek voelt. Verder kan goed ontbijten ervoor zorgen dat je je de rest van de dag beter verzadigd voelt. Hierdoor grijp je tussendoor niet naar de snackjes.

Ontbijt met drie ingrediënten

Op zoek naar een ontbijtje dat dus snel klaar én gezond is. Zo houd jij het gemakkelijk vol om te blijven ontbijten en krijg jij de belangrijkste voedingsmiddelen binnen. Gelukkig vonden wij hét perfecte ontbijtje waar jij heel blij mee gaat zijn als jij je bed uitkomt ’s ochtends. Hoewel je het liefst lekker grijpt naar die croissantjes of wafels, laat je deze voortaan links liggen. Natuurlijk kun je er zo nu en dan best mee ontbijten, maar dagelijks is niet zo verstandig.

In de supermarkt hoef je maar drie ingrediënten te scoren volgens een Harvard-arts. Je begint bij het zuivel-schap en scoort daar de yoghurt die jij het allerlekkerst vindt. Gewoon omdat je er zelf ook van moet blijven genieten. Daarna scoor je nog twee ingrediënten voor in de yoghurt. Ga niet voor de voorverpakte producten als granola, want daar zit vaak veel suiker in. Stel in plaats daarvan je eigen inhoud samen door lekkere noten of havermout te pakken. Vervolgens neem je fruit mee. Blauwe bessen, frambozen of aardbeien zijn allemaal heerlijk in je yoghurt en hebben veel gezondheidsvoordelen. ’s Ochtends gooi je het allemaal bij elkaar en binnen een handomdraai staat jouw lekkere ontbijtje op tafel. Smakelijk!