Zit jij in de stress omdat je weet dat de zomer eraan komt, maar je nog niet helemaal strak in je vel zit? Geloof ons, je bent niet de enige. Omdat we nu met z’n allen thuis zitten, sportscholen gesloten zijn én meer snacken dan normaal, zijn we minder fit dan gewenst. Normaal sporten we bij aanvang van de zomer heftiger dan eerst, eten we gezonder en drinken we liters water. En dat alles met het doel om met een goed gevoel in bikini te kunnen lopen. Eerder schreven wij al over intermittent fasting en veel vrouwen zijn ook aan de slag gegaan met deze manier van vet verbranden.

Maar eerlijk is eerlijk, met de paasdagen in aantocht is het lastig om nee te zeggen tegen al het lekkers dat op de ontbijt- en brunchtafels verschijnt. En dan met name die paaseitjes zijn moeilijk te weerstaan. Herkenbaar? Dan hebben we goed nieuws: deze mag je gewoon blijven eten en kunnen je zelfs helpen bij het afvallen.

paaseitjes-afvallen

Onderzoek

Aan de Universiteit van l’Aquila in Italië werd onderzoek gedaan naar het eten van chocolade en het resultaat hiervan op onze bloedsuikerspiegel. Dit onderzoek had goede resultaten voor fans van pure chocolade: de deelnemers die maar liefst 15 dagen dagelijks pure chocolade eten zagen hun suikerspiegel met 50% dalen. Met pure chocolade wordt in dit geval gedoeld op de variant die voor 70% uit cacao bestaat. Het dalen van de suikerspiegel zou te danken zijn aan zowel de flavonoïden in de chocolade als aan de gezonde vetten in pure chocolade. Deze laatste hebben een goede impact op het voorkomen van insulinepieken.

Paaseitjes en afvallen

Het is dus juist verstandig om dagelijks zowel voor als na het eten een stukje pure chocolade te eten. Of in dit geval dus een klein paaseitje. Voel je dus vooral niet schuldig voor het nuttigen van een paar heerlijke paaseitjes ;-). Voedingsspecialist Sue Decotis benadrukt dat het stukje chocolade niet groter mag zijn dan het laatste kootje van je duim. Anders krijg je te veel suikers en vetten binnen en gaat het hele riedeltje niet op.

Vrolijk pasen!