Rachel John, bekend als fitness influencer, is in haar dagelijkse leven veel gefocust op een gezonde levensstijl. Ze deelt dagelijks kiekjes over haar proces en is in de afgelopen jaren enorm fit geworden. Verder studeert ze voeding en diëtiek. Geen wonder dat ze precies weet wat je op een dag het beste kunt eten om in shape te blijven. Benieuwd naar haar geheim? Lees verder.

Alles wat Rachel John eet op een dag

Rachel John deelt dus veel op haar Instagram, maar ook op haar YouTube. Zo maakt ze regelmatig video’s over voeding en sport, maar ook gewoon over andere leuke dingen uit haar leven. Ze is een echte levensgenieter, maar weet de balans goed te vinden. In haar ‘wat ik eet in het weekend’ video laat ze precies zien wat ze eet.

Ochtend

We zien twee verschillende ontbijtjes voorbij komen. De eerste is een overnight oats ontbijtje. Deze maakt ze vaak de avond van te voren, maar twee uur van te voren is ook prima. Ze mixt hiervoor 150 gram magere kwark, halve geprakte banaan, 5 gram chiazaad, 30 gram havermout, ongeveer 50 ml melk en flavordrops (optioneel). De volgende ochtend doet ze dit mixje in een schaaltje en gooit ze er nog wat toppings overheen. Blauwe bessen, gedroogde frambozen en aarbeien, kokossnippers, cacao nibs, pindakaas en kiwi maken de bowl af.

Rachel John
YouTube: Rachel John

Haar andere ontbijt zijn drie (geroosterde) bruine boterhammen. Eén belegt ze met zuivelspread, komkommer, zalm en rucola. Nog één belegt ze met proteïne chocoladepasta, kwark en banaan. De laatste belegt ze met pindakaas, appel, hennepzaden, lijnzaden en kaneel.

Rachel John
YouTube: Rachel John

Middag

We zien ook twee verschillende lunches voorbij komen. De eerste is een gepofte zoete aardappel open gesneden met daar tussenin gebakken kikkererwten (150 gram) met kruiden (zout, peper, oregano, knoflook, paprika) en meegebakken boerenkool (spinazie kan ook). Daarover giet ze nog een beetje hete saus.

Rachel John
YouTube: Rachel John

Haar andere lunch bestaat uit volkoren wraps. hüttenkäse en wat gebakken groente. Allereerst bakt ze wat paprika, ui en een restje boerenkool in de pan. Vervolgens smeert ze de helft van de wrap in met hüttenkäse en doet ze hier wat groente overheen. Ze vouwt dan de wrap dicht en bakt deze aan beide kanten aan in de pan. Ze eet één wrap en serveert deze ook met een beetje hete saus. ’s Middags snackt ze nog met fruit, kellogs of een proteïne drankje.

Rachel John
YouTube: Rachel John

Avond

We zien uiteraard ook twee verschillende avondgerechten voorbij komen. De eerste is een combinatie van zelfgemaakte kip, bloemkoolrijst en broccoli. De tweede is een risotto met een mix van bloemkoolrijst en normale rijst én groenten.

Rachel John
YouTube: Rachel John
risotto
YouTube: Rachel John

Uiteraard snackt ze ook een beetje. We zien haar ben&jerry’s en oppo ijs eten, maar ook van de pepernoten kon ze niet afblijven.

Sidenote

Deze gerechten zijn gebaseerd op een ‘Wat eet ik in een weekend’ uit 2020. Het kan zijn dat ze inmiddels veranderingen heeft aangebracht aan haar voeding. Ook belangrijk om te zeggen dat je dit goed als inspiratie kunt gebruiken, maar nooit klakkeloos moet overnemen. Blijven luisteren naar je lichaam is belangrijk!

Bekijk hieronder de video:

Lees ook: Alles wat topmodel Doutzen Kroes eet op een dag