We weten allemaal hoe frustrerend het is als je niet in slaap kunt komen. Je bent super uitgerust na de hele avond Netflix marathons gehouden te hebben. Toch wil je morgen niet als een zombie op je werk verschijnen. Door deze handige tricks word je sneller moe en val je als een roosje in slaap!

sleepheader-femfem

Lavendelolie

Als je voor het slapen gaan een paar druppels lavendelolie op je kussen doet of op je polsen smeert, raak je gekalmeerd door de geur. Je wordt hier ontzettend slaperig van. Een super handig en goedkoop middel!

Lezen

Een boek of tijdschrift lezen in bed is perfect om snel in slaap te vallen. Bij een beperkte hoeveelheid licht wordt er melatonine aangemaakt. Ga je dus voor het slapen tv kijken of op je telefoon, dan wordt het stofje afgeremd. Ook je ogen raken vermoeid als je leest. Pak je favoriete boek maar alvast uit de kast!

Stress niet

Lukt het slapen echt niet? Probeer niet in de stress te raken. Dat maakt het alleen maar erger! Zoek op YouTube of Spotify een kalmerend muziekje. Zelfs als je er niet in slaagt om in slaap te vallen, word je hier wel een stuk rustiger van. Of ga voor Napflix, dat speciale video’s voordat je gaat slapen zijn.

Vaste routine

Door iedere dag op hetzelfde tijdstip te gaan slapen en te ontwaken, zal je lichaam beter doorhebben wanneer het moe moet worden. Houd elke avond hetzelfde tijdstip vast om te gaan slapen en zet elke ochtend om een vast tijdstip je wekker. Ook in het weekend! Je lichaam raakt dan gewend aan een vaste routine.

Verlaag de temperatuur

Zorg ervoor dat je in een koele kamer gaat slapen. Zet de thermostaat op ongeveer 18 graden en zet je raam op een kiertje. Frisse lucht doet wonderen!

Heb jij wel eens moeite om in slaap te komen?

Slaap jij aan de linkerkant van het bed? Dit zegt het over je!