Wanneer je denkt aan online shoppen dan is Zalando zeker favoriet van velen in Nederland. Vooral in het huidige tijdperk blijkt de voorkeur uit te gaan naar het bestellen van kleding online, in plaats van te shoppen in winkels. Dit omdat we het allemaal heel ‘druk’ hebben. Volgens het CBS besteedden Nederlandse consumenten in 2017 maar liefst €22,5 miljard online. Jep, je hoort het goed tweeëntwintig en een half miljard! Een groei van 13 procent van het jaar daarvoor en van dit mega bedrag werd 24 procent uitgegeven aan kleding. We leven dus steeds meer online en met behulp van Zalon, de online styling service van Zalando, wordt online winkelen nog gemakkelijker én persoonlijker. En het leuke is, het bestellen van een Zalon Styling Box kost je helemaal niets. Ideaal voor de werkende vrouw die wel wat hulp kan gebruiken bij het shoppen.

Minder kleding retouren

In een week heb je natuurlijk veel verschillende bezigheden. Wellicht kleed jij je anders op je werk, tijdens een diner of tijdens een casual zondagmiddag. Wij ervaren het vaak als ‘lastig’ om te beslissen welke outfit nou geschikt is voor welke gelegenheid. Vaak vragen we vrienden of vriendinnen om advies, maar ook zij vinden het dan moeilijk inschatten of dat ene item wel geschikt is. Online shoppen gaat dan vaak heel gemakkelijk en scheelt ons veel tijd, maar ook het retourneren gaat ons niet moeilijk af! We bestellen gewoon een hoop en dan zit er vast wat tussen, is wat we vaak denken. Volgens pakketbezorger DPD is Nederland zelfs koploper in Europa, wat betreft het terugsturen van pakketjes. En de helft van deze pakketjes bestaat uit kleding. Het lijkt heel onschuldig; ‘Toch niet mooi’, ‘Niet casual genoeg’, ‘Te groot’ of ‘Niet geschikt voor dat ene zakelijke diner’. In een mum van tijd heb je het pakketje weer teruggestuurd. Toch is het minder onschuldig dan je denkt, want denk aan al het verpakkingsmateriaal (vaak veel plastic) en de uitstoot van de busjes die de pakketjes rondbrengen en weer moeten ophalen.. Afin, wat zou het fijn zijn wanneer we de juiste kleding, maat en stijl gewoon direct in huis zouden ontvangen.

Zalon FEM FEM

Zalon

Zalon is de personal styling service van Zalando en dus dé plek om van top tot teen gestyled te worden voor betaalbare prijzen. Je kunt namelijk zelf kiezen hoeveel je uit wilt geven voor je outfit. Hoe het werkt is simpel: aan de hand van een vragenlijst op Zalon geef je aan welke maat je hebt, wat voor stijl je tof vindt en van welke merken je houdt. Op basis van deze criteria stelt de stylist een styling box voor je samen met of één of twee outfits. Er wordt dus als het ware een ‘style-profiel’ voor jou als Zalon-klant aangemaakt, nadat je hebt aangegeven wat je wel en niet mooi vindt. En alsof dat nog niet genoeg is, wordt er ook een telefoongesprek ingepland met de stylist om alle wensen door te spreken. Ten slotte krijg je na het ontvangen van je outfitbox nog een aantal extra stylingtips mee van de stylist. Natuurlijk kan het voorkomen dat dat ene item toch niet helemaal naar jouw eigen smaak is: No worries! Kleine kans, maar dit item kan dan gewoon gratis geretourneerd worden.

Zalon 2 FEM FEM Zalon 1 FEM FEM

Voor elke gelegenheid

De kracht van Zalon zit ‘m in hoe specifiek de stylisten van Zalon voor je opzoek gaan. Zo zoeken ze outfits voor specifieke gelegenheden én letten ze heel goed op de prijscategorie welke jij hebt gekozen. Heb je bijvoorbeeld een diner? Een zakelijke afspraak? Of een outfit nodig voor een zondagmiddag met de familie? Geef het aan en het enige wat je nog te doen staat, is de styling box aannemen en hem uitpakken.

Zalon maakt online winkelen makkelijker én persoonlijker. De keuzevrijheid van Zalando, met de persoonlijke touch van een echte modespecialist. Dat is voor mij Zalon. – Ivo Scherkamp, Managing Director Zalon.