De zomer komt er aan, dus de sportscholen stromen langzaam een stukje voller en we zien mensen er vaker op uitgaan voor een rondje hardlopen. Natuurlijk mag je zijn zoals je bent, maar een beetje fit de zomer in is eigenlijk altijd wel lekker! Weet je nog effe niet waar je moet beginnen? Begin dan eens bij deze 3-2-8 workout routine die we op TikTok tegenkwamen.

gym workout

De 3-2-8 workout routine ziet er zó uit

TikTokker Natalie Rose vertelt op TikTok hoe haar perfecte workout routine eruit ziet en wij zijn eigenlijk wel fan van deze methode. Waarom? Het is er eindelijk eentje die wel eens vol te houden zou kunnen zijn. Natuurlijk moet je écht willen en er tijd voor vrij maken als je dit wil laten slagen.

3 krachttrainingen per week

Nee, je hoeft hiervoor heus niet meteen de sportschool in te duiken tussen de krachtpatsers als je dat niet wil. Het gaat er om dat je drie keer per week je spieren sterker maakt en dat mag je doen op de manier hoe jij dat het liefst zou willen. Alleen zó kun je het volhouden! Je kunt ervoor kiezen dit in de sportschool te doen, maar thuis is ook helemaal prima. Thuis kom je met wat gewichtjes tijdens squats en lunges namelijk ook een heel eind. Oh en: om de vier weken mag je het iets zwaarder maken voor jezelf, zodat je je lichaam blijft uitdagen.

2 pilates workouts per week

Op de dagen ná krachttrainingen moet je lichaam herstellen. Dat het precies hét moment om een workout te doen met lage impact. Hiervoor is pilates per-fect! Het maakt je lichaam namelijk een stuk sterker en je werkt aan je mobiliteit en flexibiliteit. Minstens net zo belangrijk!

8000 stappen per dag

Tot slot is het belangrijk om dagelijks genoeg stappen te zetten! Hoewel er vaak gezegd wordt dat je 10.000 stappen per dag moet zetten, is dit inmiddels al achterhaald. 8000 stappen zou ook genoeg zijn! Je verbrandt zo 300 calorieën extra door de 8000 stappen aan te tikken! Enne, het is ook nog eens onwijs goed voor je hersenen.