Cardi B is niet langer alleen de megaster achter hits als "Bodak Yellow" en "WAP". Ze is namelijk ook een ambitieuze ondernemer, die graag haar stempel drukt op de mode- en schoonheidsindustrie. De Grammy-winnende artiest heeft onlangs aangekondigd dat ze een samenwerking aangaat met Revolve Group, waarmee ze een fashion- en beautylijn gaat lanceren. Maar wat kunnen we nog meer verwachten van Cardi B in haar nieuwe rol? De rapper deelt haar visie en ambities voor deze nieuwe stap in haar carrière.
Cardi B aan de slag als CEO voor Revolve
Cardi B – Grammy-winnende artiest – is wereldwijd bekend geworden door haar muziek. Toch zet ze nu een nieuwe stap in haar carrière. Ze wordt namelijk CEO van haar eigen mode- en beautymerk. Ze heeft aangekondigd een samenwerking aan te gaan met Revolve Group, om zo haar eigen
fashion- en beautycollectie te lanceren. Ze heeft bewust gekozen om samen te werken met Revolve Group. Het merk staat bekend om de succesvolle samenwerking met influencers en andere bekender mensen. "Revolve kent de formule", zei ze daar zelf over.
Het bedrijf heeft eerder succesvolle labels gelanceerd. Dat maakt het zo aantrekkelijk om een samenwerking aan te gaan. Revolve gaat haar echt ondersteunen in het proces van productontwikkeling en marketing. "Ze helpen me begrijpen hoe marketing werkt, hoe we de kwaliteit van producten kunnen verbeteren en hoe ik mijn visie op de juiste manier kan communiceren," legt ze uit. Cardi B neemt haar rol als CEO dus echt heel serieus. Ze wil meer dan alleen haar naam op een product zetten – ze is echt bezig met de strategie achter het merk.
Hoge standaarden én veel kwaliteit
Eén van de redenen waarom Cardi B kiest voor de samenwerking met Revolve is het gedeelde doel om een hoge kwaliteit neer te zetten. "Ik wil geen goedkope spullen. Ik wil dat alles goed voelt, goed eruitziet én toegankelijk blijft," zegt ze hierover. Ze heeft zelfs de Revolve-werkplaats bezocht om te zien hoe het bedrijf daar werkt. Dat geeft aan dat ze graag meedenkt en meekijkt hoe het er achter de schermen aan toe gaat.
Ze is vastbesloten om niet alleen de
trends te volgen. Ze wil echt heel graag een merk bouwen dat voldoet aan alle eisen op het gebied van kwaliteit, uitstraling en prijs. Voor haar is meer dan alleen oppervlakkigheid. Het gaat echt om het creëren van producten die functioneel zijn én esthetisch aantrekkelijk zijn voor een grote doelgroep.
Werk-privé balans
Toch is het ondernemerschap niet zonder uitdaging. Ook dat bewijst Cardi B. Ze heeft meerdere zakelijke projecten lopen, maar weet toch de juiste balans te vinden tussen al deze projecten én haar gezinsleven. "Het is wel veel, maar ik zie andere vrouwen het doen en ik weet dat ik het ook kan," vertelt ze vastberaden. Ze heeft een sterk team om zich heen opgebouwd, die haar helpen om alles tot een succes te brengen. Ondanks de uitdagingen blijft ze constant gefocust en is ze positief. Natuurlijk begrijpt ze dat ondernemen risico's met zich meebrengt, maar ze laat zich er niet door uit het veld slaan. Ze gaat tot het gaatje om het tot een succes te brengen.
Met haar scherpe zakelijke inzicht en frisse energie is Cardi B klaar om de mode- en beautyindustrie te veroveren. En dat op haar eigen manier! Ze is pas net begonnen als CEO, maar haar ambitie om er een succes van te maken, belooft heel veel goeds.