Als je het nog niet hebt opgemerkt aan haar indrukwekkende geschiedenis op de rode loper,
Margot Robbie en Chanel zijn een match made in heaven. En nu zal de Australische actrice een nieuw spannend hoofdstuk beginnen met het modehuis als het officiële gezicht van het meest gewaardeerde product: de beroemde Chanel N°5
parfum.
Een van de meest iconische parfums ter wereld
Sinds 2018 is ze ambassadeur van het huis en heeft ze zelfs campagne gevoerd voor Chanel Gabrielle Essence en de Rouge Allure Velvet Nuit Blanche-collectie. Nu voegt ze zich bij een rij van grote actrices die dit wereldberoemde parfum hebben belichaamd – waaronder Marilyn Monroe en Catherine Deneuve.
"Ik denk dat Chanel N°5 een van de meest iconische parfums ter wereld is. Het is ongelooflijk om hier deel van uit te maken", zei
Margot over haar benoeming. "Er is zo'n indrukwekkende reeks vrouwen die door de jaren heen met dit parfum geassocieerd zijn geweest. Ik ben zeer vereerd om me bij die lange lijst van geweldige talenten aan te sluiten."
Chanel N°5 is zonder twijfel een van de meest herkenbare geuren – en flessen – ter wereld. Het parfum werd meer dan een eeuw geleden gecreëerd, in een tijd waarin parfums vaak uit de essentie van een enkele bloem werden gemaakt. In een poging om iets boeienders te bieden, meer reflecterend op haar ervaring van vrouwen als complexe en gelaagde wezens, wilde Chanel een geur creëren die net zo ingewikkeld was als een van haar tweedpakken.
Parfumwereld werd opnieuw gedefinieerd
De winnende formule, voor het eerst gecreëerd in 1921 door Ernest Beaux in Grasse, bevat een gelaagde bloemige aldehyde-bouquet die subtiel tonen van Ylang-Ylang, citroen, sandelhout, jasmijn en vele andere elementen onthult. Deze gecombineerde benadering, die Chanel al die decennia geleden in opdracht gaf, was destijds misschien ongebruikelijk, maar het heeft de parfumwereld opnieuw gedefinieerd zoals we die nu kennen.
Vandaag de dag blijft Chanel N°5 voorop lopen in de parfumwereld, met een kenmerkende geur die, net als de prêt-à-porter van het huis, gedurfd en uitdagend is, maar toch telkens opnieuw geïnterpreteerd kan worden door de drager.
Hoewel er al teasers zijn gedeeld, zal Margot's eerste officiële campagne in oktober 2024 worden gelanceerd.