schermafbeelding 2018 11 23 om 110518

Is jouw favoriete drankje limoncello? Dan hebben we goed nieuws voor je

Fun & Living23 nov 2018, 14:31 doorKathy
Wie dol is op limoncello (net als wij) weet als geen ander dat een glaasje in de avond ontzettend lekker is. We drinken het met gemak weg! Het Nederlandse merk Fiorito Limoncello heeft goed nieuws voor alle zuipschuiten onder ons die niet vies zijn van een slokje of 2, 3, 4 of 5..
schermafbeelding 2018 11 23 om 110518 1200x623
@fiorito

Family business

Fiorito Limoncello werd ontwikkeld door twee Nederlandse broers Franco en Benno Fiorito, die limoncello ontdekten bij hun familie in Sicilië. Zij namen het familierecept mee naar Nederland, waarna zij begonnen met het maken van overheerlijke limoncello. Binnen no-time kwamen er bestellingen binnen van Italiaanse toprestaurants en hierna besloten zij om de Limoncello écht op de markt te gooien. Dit ambachtelijke likeurtje won al snel internationale prijzen en inmiddels gaat de verkoop in Nederland behoorlijk hard. Afgelopen maart werd de limoncello uitgeroepen tot de beste limoncello ter wereld.

Made with love

Op woensdagen en donderdagen worden de citroenen met veel zorg en met de hand geplukt. Zo weet je zeker dat alleen de beste citroenen worden gebruikt voor de lekkerste limoncello. De citroenen worden uitgebreid gewassen, voordat ze naar Nederland worden gebracht. Later die week komen de citroenen aan in Nederland, en hier krijgen ze opnieuw een verfrissend bad en worden ze met de hand geschild. Zo dun mogelijk, want het is de bedoeling dat alleen het gele deel van de schil wordt gebruikt. Wat overblijft gaat naar een bedrijf dat het sap verwerkt. Om verspilling tegen te gaan = netjes! We kunnen dus wel stellen dat deze limoncello met de beste zorg en heel veel aandacht en liefde is ontwikkeld - en dat proef je dan ook zeker terug.

Limoncello voor iedereen

Volgens eigenaar Franco Fiorito is het tijd om het merk internationaal op te gaan pakken. Ze willen zich in eerste instantie gaan richten op de Verenigde Staten. We zouden niet in deze wereld leven als hier niet een enorm bedrag voor nodig is.. Ze hebben het over een investering van minimaal 180.000 en maximaal 1.500.000 euro, voor het aanpassen van de verpakkingen en het opzetten van sales en marketing.
Om het bedrag bij elkaar te sprokkelen zullen ze een equity-crowdfundingcampagne gaan opzetten. Wat houdt dit dan in? Horen we jullie denken! Alle fans van hun limoncello krijgen de unieke kans om onderdeel te worden van het familiebedrijf. Zo kunnen zij ook gaan meeprofiteren van het succes van Fiorito. Deelnemen kan al vanaf een bedrag van 100 euro. Dus heb jij interesse om je steentje bij te dragen aan het opzetten en vergroten van een prachtig merk? Dan is dit je kans!