Appen zonder het gebruik van Emoji’s gebeurt zelden. Het is onderdeel van onze dagelijkse communicatie geworden dus het kan ook niet anders dan dat er een dag aan zou worden toegewijd dus rapapa: 17 juli is het officieel World Emoji Day.

World Emoji Day FEM FEM

Het is een mijlpaal wat de kracht van de Smiley’s en Emoji’s alleen maar bevestigt. Het merk Smiley heeft ook voortdurend samenwerkingen met andere creatieve bedrijven – voornamelijk in de modebranche. Denk hierbij aan Moschino, Moncler, Fendi, Zara, Supreme en Ami. De Smiley heeft ook een unieke merkpositie want het straalt niet alleen geluk uit, maar ook dus de kracht van emoticons.

Geschiedenis van de Smiley

Al 45 jaar lang vormt de Smiley de wijze waarop wij een blij gevoel delen. Het is iconisch geworden, een lifestyle zelfs. Sinds 1972 is de slogan van Smiley ook: making the world a happier place. De oorsprong van de Smiley’s en Emoji’s is niet helemaal bekend maar het was de zoon van de maker van de eerste Smiley, Nicolas Loufrani, die in 1997 de mogelijkheid zag om zijn eigen Originele Smiley te digitaliseren. “Mijn idee voor Smiley’s was simpelweg om een nieuwe, universele taal te creëren die tegelijkertijd voor iedereen toegankelijk was. Ongeacht leeftijd, taal, geslacht, ras of religie.”

Kortom, van de Smiley en van het gebruik van Emoji’s worden we gelukkig. Dus hier ook een aantal van de leukste samenwerkingen waardoor je de hele dag door een lach met je meedraagt en World Emoji Day viert:

Screen Shot 2018-07-16 at 15.54.12
Screen Shot 2018-07-16 at 15.56.06
Screen Shot 2018-07-16 at 15.59.42
Screen Shot 2018-07-16 at 16.03.02

Lees ook: sexting met Emoji’s – de handleiding voor beginners.