Het klinkt te mooi om waar te zijn maar het kan echt: binnen twee minuten in slaap vallen. Aangezien urenlang wakker liggen voor iedereen super vermoeiend is, zijn er veel verschillende tips bedacht om sneller in slaap te vallen. Deze ‘2 minuten-truc’ die vaak gebruikt wordt door militairen is dan ook zeker het proberen waard! Here’s how it goes

@Pinterest
@Pinterest

Gezicht

Sharon Ackman van Medium legt uit hoe je binnen 120 seconden in slaap kan vallen. Probeer ten eerste in een comfortabele houding te liggen. Als je deze positie gevonden hebt, is het tijd om je op je gezicht te focussen. ”Zie je gezicht als het middelpunt van je emoties. Sluit je ogen en adem langzaam en diep. Relax alle 43 gezichtsspieren zonder te fronsen. Laat alles los en ontspan je wangen, mond, tong en kaken.”

Bovenlichaam

Zodra je gezicht volledig ontspannen is, ga je door naar je bovenlichaam. ”Laat je schouders zo laag mogelijk naast je lichaam vallen. Voel je nek levenloos worden en laat alle spieren loskomen. Blijf langzaamaan in- en uitademen. Laat je dominante arm langs je lichaam vallen. Laat je handen en vingers als dood gewicht liggen en ga vervolgens verder met je andere arm. Je bovenlichaam moet fijn en ontspannen voelen.”

Benen

De volgende stap is het ontspannen van de benen. ”Laat eerst je rechterdij zinken alsof hij heel zwaar is. Doe vervolgens hetzelfde met je rechterkuit, -enkel en -voet. Herhaal dit proces met je linkerbeen.”

Volledige ontspanning

Nu je lichaam van je gezicht tot je tenen helemaal ontspannen is, is het tijd om je geest te ontspannen. Probeer je hoofd voor 10 seconden helemaal leeg te maken. ”Denk niet aan wat er die dag fout is gegaan, hoe laat je op moet staan of wanneer je je liefje moet bellen. Al deze gedachtes leiden tot het bewegen van spieren. Je moet je gedachtes stilhouden. Je kan dit doen door aan één specifieke afbeelding te denken. Houd dit beeld voor je voor 10 seconden. Werkt dit niet, zeg dan de woorden ”niet denken.. niet denken.. niet denken..” voor minimaal 10 seconden. Dit zorgt ervoor dat je brein niet afdwaalt.” Het belangrijkste van deze 2-minutentheorie is volledige ontspanning. Just relax!

Op zoek naar nog meer tips om beter te kunnen slapen? Klik dan hier!