In de ochtend hup hup hup uit bed om naar je werk te gaan, vervolgens staan er 3 meetings op het programma waardoor de lunch erbij inschiet. Snel trek je een Kinder Bueno uit het automaat want je hebt honger – het ontbijt was je namelijk ook vergeten. Na werk staat er een borrel in de agenda en je bent opnieuw (!) uitgehongerd. Voor je het weet stop je de ene bitterbal na de andere in je mond. Zonde! Want je was net zo goed bezig met sporten…


Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door tatchi (@tringsby)

Tegenwoordig zijn we allemaal druk en gezond eten is dan het eerste wat erbij inschiet. Geen zorgen: met de juiste voorbereiding blijf jij on track! We geven je hier onze beste tips.

1. Planning

Failing to plan is planning to fail. Yup ladies, dit is echt waar! Staat er een drukke dag op de planning? Zorg dat je een aantal gezonde tussendoortjes in je tas hebt zitten zodat je nooit misgrijpt. Je zult er namelijk niet vrolijker op worden wanneer je hangry bent. Daarnaast is de kans groter dat je naar een suikerrijke snack grijpt wanneer je honger hebt! Goede opties voor gezonde snacks zijn bijvoorbeeld fruit, noten of een proteïne reep.

2. Ontbijt

Ben je de hele dag maar druk druk druk? Zorg dat je in ieder geval wat eet voor je de deur uitgaat in de ochtend! Zo heb je genoeg energie om de eerste paar uur door te komen. Geen tijd om ontbijt te maken in de ochtend? Je kunt het ook de avond van tevoren al maken: denk bijvoorbeeld aan overnight oats. Je doet wat havermout in een kommetje en schenkt er (plantaardige)melk bij. In de ochtend voeg je wat vers fruit toe en je bent klaar!

 

3. Houd het simpel

Gezond eten hóéft niet ingewikkeld te zijn! Op Instagram worden we doodgegooid met fitfluencers die de ene Açai bowl na de andere posten. Maar laten we eerlijk zijn: daar hebben we gewoon géén tijd voor. Een kommetje Griekse yoghurt met granola en blauwe bessen is net zo gezond en staat in 1 minuut voor je neus. En je kunt ook beter een banaan eten dan een fruitsapje die bomvol suiker zit.

4. Boodschappen laten bezorgen

Dit klinkt misschien als een vreemde tip maar helpt wel! Wanneer je bijvoorbeeld één keer per week je boodschappen laat bezorgen heb je een gezonde basis voor de aankomende week in huis. Bestel vooral producten die gezond zijn en waar je veel mee kunt variëren, denk aan: groenten, fruit, Griekse yoghurt of kwark, eieren, peulvruchten, noten, tonijn, zalm, hummus, volkoren boterhammen en havermout. Mocht je misgrijpen, dan kun je altijd nog even naar de supermarkt rennen. Wanneer je een lijstje maakt en je boodschappen bestelt, voorkom je alle verleidingen die in de supermarkt liggen. Zeg maar doei tegen de KitKat’s bij de kassa.

Lees ook: hét recept voor de allerlekkerste falafelwraps