Diëtisten volgen zelf een perfect dieet zul je denken, toch? Dit is niet helemaal waar! De diëtisten zijn namelijk net zo druk als dat jij waarschijnlijk bent, oftewel: geen tijd om altijd maar hun eigen adviezen op te volgen. Toch proberen ze voldoende voedingsmiddelen binnen te krijgen door regelmatig een gezond tussendoortje te eten. Door in je voeding al kleine gewoontes aan te passen naar gezonde voedingsmiddelen kan dit al een hoop invloed hebben op je dieet. Maar wat zijn nou echt de snacks die de meeste diëtisten nemen als tussendoortje?

Avocado

Avocado’s zijn de meest bekende snack wanneer het gaat om gezondheid. Dit is dan ook een voedingsmiddel die veel diëtisten regelmatig eten. In avocado’s zitten een hoop verzadigde vezels en goede vetten waardoor je lang verzadigd zult zijn. En hij is ook nog eens heerlijk romig! Het eten van avocado’s heeft een hoop voordelen. Zo kan het helpen om veroudering tegen te gaan, kans op kanker verkleinen, verkleint de kans op hart- en vaatziekten. Oftewel genoeg redenen om wat vaker een lekkere avocado toast te nemen of wat guacamole.

gezonde voedingsmiddelen
Unsplash

Pindakaas

Heerlijk dagelijks een dikke laag pindakaas op je broodje eten. Maar is dit wel een van de gezonde voedingsmiddelen? Gelukkig wel! Zo noemen veel diëtisten pindakaas als een voedingsmiddel die ze bijna wel dagelijks eten. Pindakaas is de manier om een snack wat meer op te fleuren. Zorg er wel even voor de dat je 100% pindakaas neemt. Deze is super lekker en ook nog is een stuk gezonder!

Eieren

Iedereen die wilt afvallen zou eieren aan zijn of haar dieet moeten toevoegen. Op een dag heb je voldoende eiwitten nodig die je daar zeker in kan vinden! Naast dat je goed kunt afvallen door eieren te eten, zijn ze ook goed voor je spieropbouw, voor je brein en niet te vergeten zijn ze ook heel goed voor je portemonnee!

Bessen

Veel verschillende diëtisten nemen regelmatig wat bessen. Ze hebben namelijk een hoop gezondheidsvoordelen! Last van je blaas? Ga snel naar de supermarkt om wat bessen te halen. In bessen zitten stoffen die de bacteriën weg kunnen halen uit je urineweg om infecties te voorkomen!

Haver

Havermout is superlekker, makkelijk en ook nog is heel gezond. Klinkt perfect toch? Dat is het ook! Het houdt je gezond, is goed voor je hart, je krijgt er meer energie door en ook nog is lekker goedkoop. Veel diëtisten gebruiken de haver op veel verschillende manieren: zo kun je ongekookte haver in je smoothies gebruiken of wafels maken met havermeel. De opties zijn eindeloos!

gezonde voedingsmiddelen
Unsplash

Chocola

Om je dieet wat langer vol te houden is af en toe een goede snack ook wel is belangrijk. Chocola is hier perfect voor en past ook prima in het rijtje van gezonde voedingsmiddelen! Wist je namelijk dat pure chocolade stiekem een superfood is? Neem wel even ene klein stukje pure chocola in plaats van een hele reep Milka. Zo is het toch een gezondere versie maar kun je jezelf toch trakteren.

Lees ook: 11x voedingsmiddelen die je beter kunt vermijden voor een platte buik