Hoe social media seks beïnvloedt

Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld; mensen ontmoeten via het internet. Nog nooit is het zo makkelijk geweest om een date te scoren; of je nou zoekende bent naar iets serieus of een avondje lol. Wil je weten wat voor invloed social media allemaal wel niet heeft op jouw seksleven? We’ve got the details…
Het onderzoek
Lifestylebedrijf LELO heeft door middel van een enquête een kwart miljoen mensen gevraagd hoe social media hun seksleven beïnvloedt. Ruim 6.500 deelnemers deelden anoniem hun persoonlijke data over dit onderwerp.
Hieronder een aantal van de bevindingen over de impact van technologie op seks:
- Bijna driekwart (72,5%) van de deelnemers vindt zichzelf een actief social media gebruiker.
- Bijna één derde (31.7%) heeft seks gehad met iemand die ze alleen via social media kennen.
- Van degene die seks hebben gehad met iemand die ze van social media kennen geeft twee derde (65.8%) aan dat de ervaring ”alles wat ze verwacht hadden”.
- Van degenen die nog nooit seks hebben gehad met iemand van social media, zei meer dan de helft (50.3%) dat ze het wel zouden doen.
Seks en communicatie
Smartphones en social media hebben de manier waarop wij met elkaar communiceren absoluut verandert. Echter, het lijkt erop dat de meeste mensen de technologie gebruiken om zichzelf seksueel te uiten. Denk hierbij aan foto’s, sexting en daten – gewoon via WhatsApp of bekende apps zoals Tinder.
Van de 6.500 deelnemers die de enquête hebben ingevuld zijn dit de uitkomsten:
- 19.3% heeft wel eens een foto gepost op social media die gemaakt was tijdens de seks (?!?!)
- 33.3% heeft wel eens social media gebruikt om seks te ‘fixen/regelen’.
- 58.5% heeft wel eens seksueel getinten berichten gestuurd (sexting).
- 22.4% heeft wel eens een geheim social media account gemaakt speciaal voor seksuele doeleinden.
Na de seks
Social media lijkt dan ook de meest gebruikt en populairste manier om iemand te ‘fixen’ en als dat lukt wordt dit vaak als een positieve ervaring gezien. Voor degenen die zich ongemakkelijk voelen over de interactie tussen social media en seks, is er goed nieuws. Een indrukwekkende 87.4% claimt namelijk dat ze hun social media niet checken na de seks, dit zou namelijk “buiten de slaapkamer moeten blijven”.
De brandmanager van het bedrijf heeft er het volgende over te zeggen: “Het is eigenlijk een geweldige tijd omdat wij door de mobiele telefoon direct kunnen communiceren met onze favoriete beroemdheden en helden, up to date blijven van het nieuws, en een geschikte seksuele partner kunnen vinden. Maar ik denk dat we allemaal beginnen te begrijpen dat social media een belangrijk onderdeel aan het worden is van onze seksuele expressie, en als resultaat hiervan maken wij betere seksuele beslissingen.”
Over seks gesproken, wist je dat er bepaalde dag was wat blijkbaar de populairste dag van de week is om seks te hebben?
Bron: Lelo