Soms verveel je je en weet je even niet wat je moet doen op je werk. Heb je even geen idee wat je met je werktijd aan moet? Doe dan eens een van deze dingen tussen het werken door zodat je je niet hoeft te vervelen en productief kan blijven.

verveling op werk

Sorteer je e-mail

Soms zie je door alle spam in je inbox door de bomen het bos niet meer. Probeer daarom je ongelezen e-mails af te werken, te beantwoorden en te verwijderen. Het is slim om verschillende mappen te maken, zodat je je e-mail kan sorteren en je inbox minder chaotisch is. Schrijf je ook uit voor nieuwsbrieven die je niet leest, dit kan ook veel mailtjes per week schelen.

Opruimen geeft rust

Een opgeruimde werkplek geeft meer rust in je hoofd. Gooi oude papieren weg, ruim je afwas op, maak je bureau schoon en gooi niet relevante items op je bureau weg of neem het mee naar huis. Ruim ook eens je bureaublad van je computer op, zodat je meer overzicht hebt en makkelijker documenten kan vinden. Zo kan je weer met een schone lei beginnen.

Brainstorm voor de toekomst

Brainstorm over nieuwe ideeën voor toekomstige projecten. Neem hier even de tijd voor en ga rustig na welke projecten, groot of klein, je op je werk zou willen uitvoeren. Bedenk hoeveel geld de projecten gaan kosten en hoe je het wil aanpakken. Schrijf ook op welke projecten je af wil ronden aan het einde van de maand en maak een overzicht van wat er nog allemaal dient te gebeuren. Praat met andere mensen over je ideeën en wie weet kan je binnenkort beginnen met je nieuwe zelfbedachte project.

Wees leergierig

Je bent nooit klaar met leren. Kijk of je je kennis over je werkgebied kan bijschaven of nieuwe dingen kan leren die interessant kunnen zijn voor je werk. Zoek op internet naar nieuwe informatie of kijk naar online of offline cursussen of workshops. Probeer iets te vinden waar je nieuwe dingen kan leren waar je later in je carrière of bij je huidige baan iets aan hebt. Wellicht kan het bedrijf waarvoor je werkt ook een deel van de kosten subsidiëren als je met een goed plan en onderbouwing komt.

Heb je een slechte dag op werk? Met deze tips pak jij de draad weer op!